Про важливість декларування доходів розповіла начальниця Переяславської ДПІ Олеся Хмельницька: це особистий внесок кожного у фінансову підтримку держави

Автор Павленко Олег

Начальниця Переяславської ДПІ ГУ ДПС у Київській області Олеся Хмельницька розповіла про декларування доходів. За її словами, це особистий внесок кожного у фінансову підтримку держави, передає Proslav.

Про важливість декларування доходів розповіла начальниця Переяславської ДПІ Олеся Хмельницька: це особистий внесок кожного у фінансову підтримку держави

Вона нагадала, що наразі триває кампанія декларування – 2024. Протягом неї  громадяни України мають задекларувати отримані у 2023 році доходи, що підлягають оподаткуванню, але з яких не було сплачено податок при їх отриманні.

«Декларування доходів є особистим внеском кожного українця у фінансову підтримку своєї держави, забезпечення її обороноздатності, своєчасного фінансування державних програм соціального спрямування та побудови європейського суспільства», – зазначила пані Хмельницька

Щорічне декларування доходів громадян передбачає подання річної податкової декларації про майновий стан і доходи:

  • громадянами, які  отримали у  звітному 2023 році доходи, з яких не сплачено податок на доходи фізичних осіб;
  • громадянами, які бажають використати своє  право на податкову знижку.

Обов’язок подати Податкову декларацію про майновий стан і доходи виникає у громадян, які протягом звітного року отримували:

  • доходи не від податкових агентів, тобто, від інших фізичних осіб, не зареєстрованих як самозайняті особи (тобто, не є підприємцями або особами, які провадять незалежну професійну діяльність) – це можуть бути доходи від надання в оренду власного рухомого або нерухомого майна, надання інших послуг чи виконання робіт, продажу власного майна, тощо;
  • спадщину чи подарунки від осіб, які не є членами сім’ї першого та другого ступенів споріднення;
  • іноземні доходи;
  • доходи, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування;
  • в інших випадках, передбачених законодавством.

«Громадяни, які зобов’язані згідно з ПКУ подати податкову декларацію подають її до 1 травня року, що настає за звітним. Громадяни, які бажають використати своє  право на податкову знижку, податкову декларацію подають по 31 грудня року, наступного за звітним», – додала начальниця Переяславської ДПІ.

Нагадаємо, раніше пані Хмельницька розповіла про застосування РРО/ПРРО та зміни до системи оподаткування.