У серпні скасовується 2% податку для ФОП – рішення Верховної Ради

Автор Павленко Олег
Додайте Proslav у свої джерела Google

Верховна Рада України скасувала єдиний 2% податок для ФОПів. Повідомляє Proslav з посиланням на телеграм-канал народного депутата Ярослава Железняка.

У серпні скасовується 2% податку для ФОП – рішення Верховної Ради
У серпні скасовується 2% податку для ФОП – рішення Верховної Ради

У стінах ВР народні обранці ухвалили законопроект № 8401, згідно з яким з першого серпня скасовується єдиний податок у 2% для фізичних осіб-підприємців.

Водночас Железняк відмітив, що законопроект врегульовує перехід з 2% ЄП:

  • платник 2% ЄП матиме право подати заяву про відмову від застосування 2% ЄП та вказати, на яку систему оподаткування він бажає перейти. Без подання такої заяви, а також якщо в заяві платник не вкаже бажану систему, платник 2% ЄП автоматично переводитиметься на систему, на якій перебував до обрання 2% ЄП;
  • новостворені суб’єкти господарювання, які з дня державної реєстрації обрали 2% ЄП, автоматично вважатимуться платниками ЄП третьої групи зі ставкою 5%;
  • автоматичне відновлення прав і обов’язків платника ПДВ для тих суб’єктів, у кого реєстрація платником ПДВ була призупинена;
  • надати платникам, які в 2023 р. перейшли з 2% ЄП на загальну систему, право перейти повторно в 2023 р. на спрощену систему за своїм вибором шляхом подання заяви. При цьому, в разі подання заяви до 01.09.2023 р., такий платник вважатиметься платником ЄП з 01.08.2023 р.

Про що ще йдеться у законопроекті

Законопроєктом з 1 серпня частково скасовується чинний мораторій на проведення перевірок для підакцизних товарів (алкоголь, тютюн, паливо), грального бізнесу та фінансових послуг.

Окрім того, з 1 жовтня повертається відповідальність за порушення у сфері застосування РРО. 

«Але звільнення від фінансової відповідальності за порушення з РРО (окрім як під час торгівлі підакцизними товарами), якщо вони були вчиненні на прифронтових територіях (у тому числі територіях можливих бойових дій)», – зазначає депутат.

А також передбачено:

  • «технічний борг» (який виник із 1 квітня 2022 року по 31 липня 2023 року в електронному кабінеті) не враховувати під час визначення можливості платника продовжувати перебування на спрощеній системі;
  • зберегти право добровільної сплати ЄП і ЄСВ для прифронтових територій (у тому числі територій можливих бойових дій);
  • надати можливість ФОП-платникам ЄП без ПДВ вказувати в розрахункових документах назви товарів (послуг) за спрощеною формою.

«Норма, що для передачі юридичними особами товарів для сил оборони не потрібно затвердженого переліку КМУ», – додав Железняк.

Свої голоси «За» віддало 239 народних депутатів. Відмітимо, що обранці з партій «Європейська солідарність» та «Батьківщина» не дали жодного голосу.

Нагадаємо, закрити ФОП можна буде в кілька кліків. У «Дії» запустили бета-тест найочікуванішої послуги для підприємців. Детальніше – за посиланням.